Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Εκπαιδευτικές ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-

 

23ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

Σχολική μονάδα

23ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών

Αριθμός τμημάτων

6

Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας

115

Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας

21

Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και ΚαινοτομώΔημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

 

 

 

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Δόντια γερά και υγιή

τα φροντίζω στη στιγμή

Τρώμε υγιεινά

 

Κυκλοφορώ με ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Παρέα με τα ζώα της αυλής

Υιοθετώ ένα αδέσποτο

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

Όλοι διαφορετικοί-

όλοι ίσοι

 

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

Κατασκευή αυτοκινήτου

 

Κατασκευή μνημείων

 

Μεταμορφώσεις γεωμετρικών σχημάτων και στερεών

 

 

 

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

Προστατεύω τον εαυτό μου από συναισθήματα και σκέψεις που βλάπτουν

 

Μαθαίνω να εκφράζομαι , να επικοινωνώ, να εξωτερικεύω τους φόβους και τα συναισθήματά μου και να τα διαχειρίζομαι

 

Συνεργασία , Αποδοχή, Πρόληψη της Βίας πριν εμφανιστεί

2.Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

Προσέχω το περιβάλλον

 

Η αλλαγή του κλίματος και   πώς αυτή επηρεάζει τη ζωή μας

 

Αναλαμβάνουμε δράση για το κλίμα που αλλάζει

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Όταν βοηθάω τους άλλους ο κόσμος είναι καλύτερος

 

Μεγαλώνοντας με αξίες

 

Νοιάζομαι και Δρω

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

Σκέφτομαι τι θέλω να κάνω όταν μεγαλώσω

 

Στην τσέπη χαρτζιλίκι: Διαχείριση ατομικών πόρων- Αποταμίευση

Μαθαίνω να ξοδεύω με υπευθυνότητα

 

Καταναλώνω...

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

Το σώμα μου είναι ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

Δάσος και οικοσυστήματα - Κομποστοποίηση

Μαθαίνω για τον κύκλο των θρεπτικών στοιχείων της φύσης

 

Τοπική πολιτιστική κληρονομιά της Αθήνας

3.Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Κάνουμε τη φιλία πράξη - Μαθαίνουμε να λειτουργούμε σαν ομάδα

 

Γινόμαστε κοινωνικά υπεύθυνοι. Μαζί μπορούμε

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)

 

Το όραμά μας

Ένα σχολείο με αποδοχή της διαφορετικότητας, χωρίς αποκλεισμούς. Ένα σχολείο με εκπαίδευση των μαθητών μέσα από καινοτόμα προγράμματα, με την καλλιέργεια δημιουργικής και κριτικής σκέψης, με τη συνεργασία και την επίλυση προβλημάτων που προετοιμάζει τους μαθητές να γίνουν οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.

Ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές θα γίνουν κριτικά σκεπτόμενοι πολίτες που θα σέβονται το περιβάλλον, θα καινοτομούν, θα ανταπεξέρχονται στις αλλαγές και στις δυσκολίες της ζωής.

Στόχοι της σχολικής μονάδας

Αναφέρουμε

Α) τις δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν

Προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, συνεργασία, αυτομέριμνα, οργανωσιακή σκέψη, επίλυση προβλημάτων, αναστοχασμός

 

Β) τους στόχους που καλλιεργούνται ως προς το θέμα

Οι μαθητές να αναπτύξουν υπευθυνότητα, συνεργασία, ενεργητική στάση απέναντι στα κοινωνικά ζητήματα. Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την επίλυση διαφόρων προβλημάτων.

 

Γ) τους στόχους που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε αναφορά με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων

Αλληλεγγύη, εθελοντισμός, αποδοχή της προσωπικότητας του άλλου.

 

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων

ως προς τη   Θεματική Ενότητα

 

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

  1. 1.ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Τάξη Α΄: Λιθαδιώτου Ελένη Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Δόντια γερά και υγιή τα φροντίζω στη στιγμή.Τρώμε υγιεινά.

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

Τάξη Β΄: Σχοινάς Δημήτριος

Προστατεύω τον εαυτό μου από συναισθήματα και σκέψεις που βλάπτουν

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

Τάξη Γ΄: Βαλσάμη Σωτηρία

Μαθαίνω να εκφράζομαι , να επικοινωνώ, να εξωτερικεύω τους φόβους και τα συναισθήματά μου και να τα διαχειρίζομαι

ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Τάξη Δ΄: Καρυστινού Σοφία

Κυκλοφορώ με ασφάλεια

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη

Τάξη Ε΄: Μαργαρίτης Σεραφείμ

Συνεργασία , Αποδοχή, Πρόληψη της Βίας πριν εμφανιστεί

Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

Τάξη ΣΤ΄: Παπαδοπούλου Δέσποινα

Το σώμα μου είναι ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω

 

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

 

Φροντίζω το Περιβάλλον

Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τάξη Α΄: Λιθαδιώτου Ελένη Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Παρέα με τα ζώα της αυλής.Υιοθετώ ένα αδέσποτο

Κλιματική αλλαγή

Τάξη Β΄: Σχοινάς Δημήτριος

Προσέχω το περιβάλλον

Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

Τάξη Γ΄: Βαλσάμη Σωτηρία

Δάσος και οικοσυστήματα - Κομποστοποίηση

Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές

Τάξη Δ΄: Καρυστινού Σοφία

Η αλλαγή του κλίματος και   πώς αυτή επηρεάζει τη ζωή μας

Τάξη Ε΄: Μαργαρίτης Σεραφείμ

Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

Αναλαμβάνουμε δράση για το κλίμα που αλλάζει

Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τάξη ΣΤ΄: Παπαδοπούλου Δέσποινα

Τοπική πολιτιστική κληρονομιά της Αθήνας

 

 

 

 

 

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

 

 

Ανθρώπινα δικαιώματα

Τάξη Α΄: Λιθαδιώτου Ελένη Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Όλοι διαφορετικοί- όλοι ίσοι

Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Τάξη Β΄: Σχοινάς Δημήτριος

Όταν βοηθάω τους άλλους, ο κόσμος είναι καλύτερος

Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τάξη Γ΄: Βαλσάμη Σωτηρία

Κάνουμε τη φιλία πράξη - Μαθαίνουμε να λειτουργούμε σαν ομάδα

Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Τάξη Δ΄: Καρυστινού Σοφία

Μεγαλώνοντας με αξίες

Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Τάξη Ε΄: Μαργαρίτης Σεραφείμ

Νοιάζομαι και Δρω

Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τάξη ΣΤ΄: Παπαδοπούλου Δέσποινα

Γινόμαστε κοινωνικά υπεύθυνοι. Μαζί μπορούμε

 

 

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

 

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τάξη Α΄: Λιθαδιώτου Ελένη Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Κατασκευή αυτοκινήτου

Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας

Τάξη Β΄: Σχοινάς Δημήτριος

Σκέφτομαι τι θέλω να κάνω, όταν μεγαλώσω

Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας

Τάξη Γ΄: Βαλσάμη Σωτηρία

Στην τσέπη χαρτζιλίκι: Διαχείριση ατομικών πόρων- Αποταμίευση

Μαθαίνω να ξοδεύω με υπευθυνότητα

STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τάξη Δ΄: Καρυστινού Σοφία

Κατασκευή μνημείων

Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τάξη Ε΄: Μαργαρίτης Σεραφείμ

Μεταμορφώσεις γεωμετρικών σχημάτων και στερεών

Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας

Τάξη ΣΤ΄: Παπαδοπούλου Δέσποινα

Καταναλώνω...

 

 

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

 

Οι μαθητές να συμμετέχουν σε εναλλακτικές μεθόδους μάθησης, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους.

Καλλιέργεια ομαδικότητας, συνεργατικότητας και συλλογικότητας.

Ειδικότερα οφέλη

 

Ψηφιακός γραμματισμός, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες.

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

Η διάχυση των δράσεων και των έργων των μαθητών στην ιστοσελίδα του σχολείου θα αναδείξει το προφίλ του σχολείου στην τοπική και ευρύτερη σχολική κοινότητα. Εκπαιδευτικοί και μαθητές θα συνεργαστούν με τους τοπικούς φορείς.